Na czym polega pozycjonowanie e-sklepu?

Jeśli prowadzicie, lub też zamierzacie, prowadzić sklep internetowy to z pewnością spotkaliście się już z terminem „pozycjonowanie strony” albo skrótem od jego anglojęzycznego odpowiednika, czyli „seo”. Mało kto jednak zdaje sobie dokładnie sprawę co kryje się pod tymi pojęciami i czemu właściwie to całe zamieszanie ma służyć.

Najogólniej rzecz ujmując, pozycjonowaniem możemy nazwać zespół czynności wykonywanych w celu poprawienia widoczności naszej strony w wynikach wyszukiwania Google i przy okazji też konkurencyjnych wyszukiwarek. Skupiamy się głównie na na tej pierwszej, bowiem jest ona zdecydowanie najpopularniejszą nie tylko w naszej części świata i pozostawia konkurencję bardzo daleko w tyle.

Po co to robić? Wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację, że mamy zamiar sprzedać swój towar klientowi. Mamy wybraną rewelacyjną niszę, na której znamy się jaki nikt. Przygotowaliśmy również niesamowitą ofertę w najlepszych cenach, dużo lepszych nich w innych sklepach internetowych i…. nic się nie dzieje. Mimo takiego świetnego przygotowania klienci nie walą do nas drzwiami i oknami i zupełnie nie wiemy dlaczego.

Sekretem jest tutaj właśnie widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Zwróćcie uwagę, że również wy kiedy chcecie kupić towar lub usługę w internecie zwracacie się z zapytaniem do tej wyszukiwarki. Słowo, które wpisujecie w okienko to właśnie tzw. słowo kluczowe, natomiast to co otrzymujecie po jego wpisaniu to właśnie wyniki wyszukiwania.

Jak często korzystaliście z usług firm, które pojawiają się na drugiej lub dalszych stronach w wynikach wyszukiwania? No właśnie.

Większość zysków zgarniają te strony, które po wpisaniu konkretnego hasła pojawiają się na pierwszej stronie tych wyników, czyli w legendarnym top 10. Nie znaczy, to że nie ma ludzi szukających głębiej, ale są to przypadki na tyle rzadkie, że sama ich aktywność zwykle nie wystarcza dla prowadzenia dochodowego sklepu internetowego.

Żeby wasza oferta pojawiała się w tych wynikach jak najwyżej musicie właśnie przeprowadzić dość skomplikowany proces, na który składają się optymalizacja waszej strony pod kątem seo oraz pozyskanie jak największej ilości, jak najlepszych odnośników prowadzących do niej z innych witryn.
Proces ten można przeprowadzić we własnym zakresie, ale rozsądniej jest zlecić taką usługę profesjonalistom. Agencja seo wykona go zdecydowanie szybciej, lepiej i taniej niż gdybyśmy samodzielnie porwali się na wypozycjonowanie własnego sklepu. Co więcej działania podejmowane przez agencję raczej naszej stronie nie zaszkodzą.